Gouden regels

5 goede gewoonten om een gevoelige huid jong te houden

Resources\Visuels\V4\Headers\Articles\INT\v_header_RegleDor_default.jpg

Een gevoelige huid is fijner en brozer, zodat ze elke dag weer lijdt onder tal van agressies. Kou, wind, zon, vervuiling en stress verzwakken haar weerstand, tasten haar kwaliteit aan en doen haar sneller verouderen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je huid langer jong te houden.

Tip 1

hydrateren, hydrateren en nog eens hydrateren!

1. Regles d'or_illu 1

We kunnen het niet genoeg herhalen: hydratatie is hét geheim voor een mooie huid! De huid bestaat voor 70% uit water en zonder water sterven de opperhuidcellen af. Voldoende drinken is dan ook een must om de huid efficiënt te hydrateren.

Tip 2

eet je jong

1. Regles d'or_illu 2

Een mooie huid is een huid die goed gevoed is, en dat mag je letterlijk nemen! Eet dagelijks voedingswaren die rijk zijn aan antioxidanten, sporenelementen en essentiële vetzuren: zalm, zeevruchten, noten, citrusvruchten, champignons,...

Tip 3

hou je aan je dagelijkse schoonheidsritueel

1. Regles d'or_illu 3

Wil je je huid jeugdig houden, dan kan je ze niet genoeg vertroetelen. Dus ’s morgens en ’s avonds eerst zorgvuldig reinigen en daarna een specifieke dag- of nachtcrème aanbrengen. Vergeet ook de oogcontour en de lippen niet, zij kunnen wat extra zorg goed gebruiken. Met eenmaal per week een peeling en een masker is je schoonheidsprogramma compleet. En vergeet tot slot ook niet om je huid het hele jaar door te beschermen tegen de zon.

Tip 4

breng wat beweging in je leven

1. Regles d'or_illu 4

Stress en spanning leiden tot oxidatieve stress die de huid sneller doet verouderen. Probeer dat te vermijden door ervoor te zorgen dat je zenuwen niet met je aan de haal gaan. Regelmatige lichaamsbeweging helpt om je af te reageren en ademhalings- en meditatieoefeningen helpen je om zen te blijven.

Tip 5

speel voor Schone Slaapster

1. Regles d'or_illu 5

Terwijl je lichaam ’s nachts slaapt, is je huid volop actief. De cellen worden dan  in verhoogd tempo geregenereerd en hersteld en de microcirculatie wordt actiever. Tussen 2 uur en 4 uur ’s ochtends is de activiteit maximaal. Voor een echt herstellende nachtrust kan je best vóór middernacht gaan slapen en minstens 8 uur slapen.

  • Facebook
  • Pin

Aanbevolen voor u

See all articles